15. 6. 2012

Quote of the Week #2


Quote of the Week
 

Dnešný - o deň predčasný, lebo zajtra by som nemala kedy - Quote of the Week je symbolicky venovaný Johnovi Greenovi. Vzhľadom na to, že práve čítam jeho Looking for Alaska, som neodolala a vybrala citáty práve z tejto knihy. 


Viem, čo si hovoríte: Veď aj prvý QotW bol o Johnovi Greenovi! No boli ste už niekedy zamilované/í? Určite. Ja som teraz tak platonicky, do Johnovho predného mozgu, kde je sídlo rozumu a predstavivosti. A to znamená, že ho tu raz za čas spomeniem (a jeho meno budú sprevádzať všakovaké trblietavé zhodné i nezhodné prívlastky).

Síce som LfA ešte nedokončila, no už teraz som do postavy Alasky zažraná. Práve dnes som rozmýšľala, že keby o mne niekto napíše knihu, či by aj zo mňa vzišla taká komplikovaná osoba. Lebo ja sa vidím dosť jednoducho a nudne, ale to je len môj vnútorný pohľad. Ja so sebou žijem neustále, takže som si už na seba zvykla a chápem sa (väčšinou). 

Ale čo tým chcem povedať je to, že Alaska je taká... neopísateľná. Nehovorím, že je nadčlovek, skvelá osoba. Alaska je pretty fucked-up, a uvedomuje si to. No o tom už inokedy, ak budem mať náladu zosmoliť nejakú tú recenziu :) Hor sa k citátom.

Vtipný výrok


The Colonel led all the cheers.
"Cornbread!" he screamed.
"CHICKEN!" the crowd responded.
"Rice!"
"PEAS!"
And then, all together: "WE GOT HIGHER SATs."
"Hip Hip Hip Hooray!" the Colonel cried.
"YOU'LL BE WORKIN' FOR US SOMEDAY!”

Silný moment


Na tomto momente ma "dojalo" najmä to, ako aj chalani dokážu držať pokope. Vo väčšine amerických kníh sa chalani jeden druhého nedotknú, ani keby čo bolo (teda, keď sa bijú, tak sa dotknú). No ide mi o tú chvíľu, keď Chip s Milesom prežívajú ten istý smútok a sú tu jeden pre druhého. 
"We met and I held him, my hands balled into tight fists around his shoulders, and he wrapped his short arms around me and squeezed tight, so that I felt the heaves of his chest as we realized over and over again that we were still alive. I realized it in waves and we held on to each other crying and I thought, 'God we must look so lame,' but it doesn't matter when you have just now realized, all the time later, that you are still alive."

Romantická scéna


“I wanted so badly to lie down next to her on the couch, to wrap my arms around her and sleep. Not fuck, like in those movies. Not even have sex. Just sleep together in the most innocent sense of the phrase. But I lacked the courage and she had a boyfriend and I was gawky and she was gorgeous and I was hopelessly boring and she was endlessly fascinating. So I walked back to my room and collapsed on the bottom bunk, thinking that if people were rain, I was drizzle and she was hurricane.”

Haló, ktorému dievčaťu sa to nezdá romantické, tak má doma extra-citlivého chlapa a my ostatné jej len tíško závidíme. Chlap, ktorý nechce sex? Ktorý vás nazve hurikánom (v tom lepšom zmysle slova)? Ach.

3 komentáre:

  1. Toto si HROZNE chcem prečítať, ale asi počkám na slovenský preklad (to robím málokedy). Inak hrozne som sa smiala nad tvojou zamilovanosťou do Johnovho predného mozgu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zamilovaná do predného mozgu, čo to má... *dočíta vetu* Muhahahahá xD xD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Looking for Alaska patrí k mojim najobľúbenejším. Časti ktoré si vybrala sú jedny z najdokonalejších v tej knihe, ale vlastne najdokonalejšie ever :)

    OdpovedaťOdstrániť