15. 6. 2012

Čítanie naslepo #2





Jajaj. Je presne polka júna a ja som mala pridať príspevok do konca mája. Hanbím sa. 

No ide o to, že som sa mesiac nevedela dokopať k prečítaniu Hany, ktorú som mala čítať v rámci prvého Čítania naslepo pre mesiac máj. Poznáte ten pocit, keď máte stále viac a viac kníh, ktoré musíte (rozumej, chcete) prečítať a na tie "povinné" vám nezostane čas? Toto bol ten prípad. Nemám rada, keď nejakú knihu musím prečítať, a ešte k tomu do určitého termínu (preto neviem, čo budem robiť na maturách, keďže z povinnej literatúry som prečítala doteraz polku knihy). A tak som tu teraz s vyše 2týždňovým meškaním, svojím názorom na Hanu a takisto novo-vylosovanou knihou pre mesiac jún (o ktorej pridám príspevok asi až v júli, lebo idem kam? Do Grééécka!)(musela som sa pochváliť).


Hana sa mi páčila a na konci ma prekvapila <= to zhruba zhrňuje celý môj názor. Neviem, či to bolo mnou alebo tým množstvom kníh, ktoré v poslednom čase hlcem, alebo dokonca tým, že sa Lauren Oliver trošku sekla, ale pri čítaní tejto knihy som sa cítila, ako keby som sa prebúdzala z kómy. 

Delirium (prvú časť - Hana je vlastne taká jeden-a-poltá časť) som čítala v januári a okrem toho, že sa mi páčilo a  že bolo o láske ako chorobe, som si z neho nepamätala v podstate nič. Preto som sa musela priam prebíjať spomienkami na všetky ostatné príbehy, postavy a udalosti, kým som pochopila niektoré súvislosti medzi týmito dvoma knihami.

Hana je príbeh vedľajšej postavy. Uvidíme ako sa prvýkrát zaľúbi, ako bojuje o priateľstvo s Lenou, s ktorou sa cez leto postupne odcudzili. Okrem jednej jedinej informácie na konci som sa nedozvedela nič nové (aj to som poslednú stranu musela čítať niekoľkokrát, aby som pochopila o čo sa jedná, a keď mi to konečne došlo - teda, aspoň dúfam, že správne - , mala som chuť Hane odtrhnúť hlavu. Aj keď, keď teraz nad tým premýšľam, možno som práve pochopila o čo Lauren išlo. Hana urobila pre svoje priateľstvo s Lenou niečo, o čom si myslela, že je to správne. Vedela, že to Lenu zraní, dokonca ju tým aj vystavila nebezpečenstvu. No aj tak sa k tomu odhodlala, lebo si myslela, že jej to pomôže.). 


Takže záver? 3 hviezdičky, lebo sa to čítať dalo, no bolo to také... vlažné.




A čo sa týka mesiaca jún a Čítania naslepo vol.2?


Milý random.org mi vyžreboval knihu Hare Moon od Carrie Ryan, čo je vlastne taká 0.5 časť Lesa Kostí a Pobrežia Hrôzy, ktoré vyšli aj u nás. Ako to, že mám také šťastie na polovičné knihy? No, uvidíme, ako sa mi bude páčiť. 

Tak sa zatiaľ majte, opravujte známky, robte skúšky a hlavne čítajte!! (ja sa chystám na Forresta Gumpa cestou v autobuse do Grécka)(a takisto si tam beriem učebnicu maďarčiny, treba vedieť viac jazykov :D )


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára